Serwis INFO » Aktualności »
Warsztaty Handlowe MAH 5 marca 2019 roku

Mazowiecka Agencja Handlowa „Społem” umiejętnie wkomponowała w zakres swych działań element, pozwalający  bezpośrednio konfrontować ofertę  producentów z oczekiwaniami i potrzebami społemowskich spółdzielni. Organizowane, od szeregu lat z powodzeniem, warsztaty handlowe, to miejsce bezpośrednich spotkań. Znani już społemowcom  dostawcy pokazują nowości ofertowe, zaś debiutujący starają się zachęcić do podjęcia współpracy z nimi. Prezentacja multimedialna jest tu równie istotna, co degustacja produktów. Niewątpliwie cenną dla firm biorących udział w warsztatach jest informacja o aktualnych preferencjach klientów, uzyskana bezpośrednio od spółdzielczych placówek handlowych.

Tegoroczna wiosenna edycja Warsztatów odbyła się 5 marca br. w siedzibie  KZRSS Społem. Prezes MAH Jadwiga Wójtowicz–Garwoła, witając uczestników spotkania, nawiązała do jubileuszu 150-lecia  polskiej spółdzielczości spożywczej, wskazując, że dzisiejsze Społem to partner nie tylko z ogromnymi tradycjami, ale też wysoko ceniona, solidna, a zarazem nowoczesna organizacja handlowa.

Część ofertową warsztatów rozpoczęło wystąpienie firmy Garmond Press. Krótkie i bardzo treściwe, bo przedstawicielka firmy po prostu zaprezentowała stoisko z ofertą tytułów prasowych. Z kolei Nestle Waters wskazało, że zaraz po dyskontach największą dynamikę wzrostu sprzedaży wykazują sklepy średnie. Nestle szacuje, że prognozy wzrostowe na ten rok sięgną nawet  5% i spodziewa się, iż najlepiej będą sprzedawały się wody gazowane i delikatnie gazowane w małych opakowaniach do 1 litra.

Krajowa Platforma Handlowa Społem oceniła miniony rok jako bardzo dobry, zwłaszcza w sektorach sprzedaży napojów i lodów. Właśnie lody wykazały czterokrotnie  większy wzrost sprzedaży w porównaniu do całego koszyka spożywczego. Ogólnopolskim liderem w   sprzedaży lodów jest PSS Gniezno, ale już na drugim miejscu plasuje się WSS Praga Południe – największy Udziałowiec MAH Warszawa.

PHU Mateo- producent mrożonek kulinarnych, warzyw i owoców, zaprezentowała linię produktów bezglutenowych oraz zapraszała do degustacji pierogów, kartaczy, które wpisują się w trend produktów do szybkiego przygotowania w domu. Chłodnictwo, ale w wersji na słodko, pokazała firma Ice Mastry. Polecano lody wegańskie o smaku truskawkowym i czekoladowym tzw. lody INNE.

 Kolejny reprezentant sektora mrożonek, Chłodnia Mazowsze, promując ogromną, bo zawierającą ponad 700 pozycji ofertę lodów, zwracała jednak przede wszystkim uwagę na od lat wysoką jakość swoich usług. Podkreślono, że opinie odbiorców spółdzielczych pozwalają właściwie sterować dystrybucją  dostaw i szybko kierować większe partie tam, gdzie pojawia się, czy nagle wzrasta popyt.

Bakoma wystąpiła z niezwykle szeroką ofertą. Reagując na rozwijające się zainteresowanie sektorem bio, przygotowała serię jogurtów pitnych „7 zbóż”. Nie zawierają one konserwantów, barwników i aromatów. W dziale żywności zachwalano pierwsze na polskim rynku masowo produkowane dżemy bio, a także wyroby pierwszej w Polsce fabryki świeżych makaronów, wytwarzanych z pszenicy durum, gdzie na każdy kilogram makaronu używa się trzech jaj.

Waldipol przedstawił się jako firma rodzinna, zajmująca się importem win na rynek polski, z przeznaczeniem dla sektora średnich sklepów z rejonu Warszawy. Waldipol przekonywał, że znając światowe mody i rynki, jest w stanie skorelować je z polskimi potrzebami, a mając przy tym na uwadze zasobność portfela rodaków, przygotować ciekawą ofertę dla sklepów

            Grupa Żywiec skierowała uwagę na kategorię non alco twierdząc, że w porównaniu do rynków europejskich wykazuje ona ogromne możliwości rozwoju. Tu też moda na zdrowy tryb życia spowodowała zmiany w popycie. Z tego też powodu Grupa Żywiec rozwija tzw. strefę zero (piwa bezalkoholowe) i piwa niskokaloryczne. Ciekawa jest oferta wyposażenia sklepów w innowacyjne i energooszczędne lodówki, zwłaszcza że piwo w temperaturze pokojowej sprzedaje się coraz słabiej.

            Następnie prezentowała się firma Gobarto z propozycją mięsa i wędlin z dziczyzny. Namawiając na mięso dzika, jelenia, sarny i muflona zwracano uwagę na jego walory zdrowotne. Green Factory, znany polski dostawca zieleniny, oprócz monoproduktów takich jak sałaty, szpinak jarmuż, rukola, czy roszponka, proponowała produkty bio, mieszanki, warzywa cięte dla gastronomii  i lunch boxy. Co ważne, do ich wytwarzania używane są produkty pochodzące od certyfikowanych dostawców, dodatkowo audytowanych przez Green Factory.

Segment spożywczy zamknęła firma Look Food, działająca na polu żywności naturalnej, niskoprzetworzonej. Zaoferowała duży asortyment olejów tłoczonych na zimno, zamienniki cukru, czyli niskokaloryczne słodziki, naturalne przyprawy i odżywcze superfoods, a także zioła, soki, błonniki pokarmowe oraz mąki z licencjonowanym certyfikatem żywności bezglutenowej.

 AMA z grupy Delko SA, wiodącego dystrybutora chemii gospodarczej, kosmetyków oraz artykułów higieny osobistej, przedstawiła nowe marki: przeznaczoną dla higieny dziecka Biały Miś oraz skierowaną do ogrodników i działkowców serię Pan Ogrodnik. Bardzo różnorodną ofertę pokazała firma Intermedia, wprowadzająca na rynek polski produkty hiszpańskie i tekstylia z Portugalii. Ich oferta spożywcza może być łakomym kąskiem dla sklepów mających stoiska z towarami klasy premium.

Degustacja była integralną częścią warsztatów. Można było skosztować knedli z morelą i pierogów szpinakowych Mateo, świeżych makaronów Bakomy, lunch boxów Green Factory, czy soków Look Food. Kapitalne był wędliny i przepyszna duszona sarnina   z Gobarto. Na zakończenie zaś, dla ochłody i osłody, smaczne lody z Ice Mastry.

Autor: Jarosław Żukowicz

Społemowiec Warszawski nr 4/2019