Serwis INFO » Aktualności »
Jak poprawić rentowność placówek handlowych? - Warsztaty Handlowe MAH 24 lipca 2017 roku

Kontynuując cykl spotkań handlowych mających na celu pomoc Spółdzielniom w poprawie rentowności placówek handlowych zorganizowaliśmy w dniu 24 lipca 2017 roku Warsztaty Handlowe MAH.

W spotkaniu brało udział 14 Udziałowców w osobach prezesów, dyrektorów oraz kierownictw pionów handlowych. Łącznie uczestnikami były 54 osoby.

1.                  Wspólnie z firmą PRO DETAL, MAH proponuje bezkosztowe wdrożenie  projektu remodelingu w placówkach handlowych spółdzielni. Mamy już pierwsze efekty:

a) „Społem” PSS Grodzisk Maz. przeprowadziła projekt w 3 placówkach. Opinia Pani Prezes Grażyny Gąstał jest pozytywna. Nastąpiło zwiększenie przestrzeni sprzedażowej w sklepach. Ponadto załoga sklepu ma lepszy kontakt z klientem. Spółdzielnia podjęła samodzielnie przeprowadzenie projektu w 4 placówce;

b) „Społem” PSS Legionowo uruchomiła placówkę po całkowitym remoncie wg projektu firmy PRO DETAL. Ocena Pani Prezes Edyty Rybickiej jest pozytywna. Na podkreślenie zasługuje profesjonalizm osoby przygotowującej projekt oraz wdrożenie rozwiązań sugerowanych przez Spółdzielnię. Obecnie w przygotowaniu jest projekt jednej z największych placówek Spółdzielni o powierzchni ok. 200 m2;

2.  DISTRIBEV ORBICO – Nasz nowy kontrahent już po raz drugi dokonuje analizy usytuowania w sklepie produktów z kategorii napojów alkoholowych, w tym coraz bardziej popularnych w zakupach: WHISKY, WIN GRONOWYCH, CYDRU oraz PIWA z lokalnych, rzemieślniczych browarów. Zmiany trendów spożycia rodzą konieczność zmian technik i profilu merchandisingu.

3. KORAL – umowa z MAH weszła w życie z dniem 1 lipca br. Zaprezentowane wyniki badań udziałów rynkowych plasują Producenta na pierwszym miejscu w Polsce – 33,6% rynku ilościowo. Nowa marka lodów „Bracia Koral Lody jak dawniej” zapewnia poprzez doskonałą jakość produktów wysoką marżę detaliczną.

4. HEBAR – bakalie i owoce suszone to grupa produktów systematycznie rosnąca w obrotach. Dostawca zachęcał do skorzystania z doświadczeń i rozwiązań firmy HEBAR.

5. CHIQUITA – producent i dystrybutor bananów o tradycjach sięgających XIX wieku. Jest to właściciel plantacji w 8 krajach Ameryki Południowej. Banany do Polski trafiają z 2 krajów: Kostaryki i Panamy. Najważniejsze w obrocie tym produktem dla utrzymania jakości - są czas (od ścięcia) poprzez transport, dojrzewanie i ekspozycję w sklepie. Ekspozycja na specjalnych regałach prezentowanych podczas Warsztatów Handlowych jest istotna dla zachowania wysokiej jakości.

6. OLEOFARM – oleje prozdrowotne, soki naturalne oraz suplementy diety to wzbogacenie oferty placówek detalicznych o produkty, których coraz częściej oczekuje klient. Producent oferuje kompleksową obsługę handlową.